NHV Hoedendag 2021

23 oktober 2021

De Til, Breestraat 1, 3381 BS Giessenburg

Evenals in 2019 vond de NHV Hoedendag plaats in de Til in Giessenburg. In dit gebouw is een grote ruimte, hier hebben de  materialenleveranciers gestaan en er waren voldoende aparte zalen beschikbaar voor de workshops. In de grote hal was het mogelijk om elkaar te ontmoeten. Verder was er een restaurant voor het nuttigen van de lunch.

Het programma voor deze dag zag er als volgt uit:

Vanaf 9.30 uur Ontvangst

10.00 - 11.45 uur 1e Workshopronde

12.00 - 14.00 uur Lunch

12.30 - 14.15 uur 2e Workshopronde

10.00 - 16.00 uur Materialenmarkt

11.00 - 16.00 uur Marktplaats

14.30 uur Uitreiking publieksprijs 2021 & bekendmaking thema hoedenwedstrijd 2022

15.30 - 17.00 uur Borrel

Workshops

Er werden een viertal workshops gegeven. Hieronder een beschrijving van de vier workshops.

1. Marianne Jongkind: Rand van karton maken & blokken met sinamay

In deze workshop laat Marianne zien hoe je zelf een blok van karton kan maken om een grote rand van sinamay mee te vormen.

2. Irene van Vugt: Diadeem bekleden met leer

In deze workshop leer je een bestaand diadeem te bekleden met lamsnappa en polystervlies.

Door middel van doorstikken ontstaat reliëf in het leer.

3. Ann Cluyts: Maak een hoedenblok van XPS plaat.

In deze workshop leer je op een eenvoudige manier een blok naar eigen ontwerp te maken van een goedkoop materiaal.

4. Annemarie van der Veen: Drie versierende kleermakerstechnieken voor hoedenmakers.

In deze workshop leer je het toepassen van kralen en pailletten op band, werken met galonband en canadees smockwerk.

LET OP: inschrijvingen voor de workshops lopen via de NHV webshop, bij inschrijving dient direct betaald te worden.
Meld je hier aan voor de NHV Hoedendag 2021.

Aanmelden is niet meer mogelijk.

Materialenmarkt

De volgende leveranciers waren aanwezig om zo je materialenvoorraad aan te vullen:

- Plooij Hats and Materials

- Hoedendingen/All for Hats

- CdiC Supplies (diverse apprêtsoorten)

- The Hat Magazine

Marktplaats

Heb je net als de rest van Nederland in de afgelopen periode uitgebreid opgeruimd in je huis (en atelier) en ben je tot de conclusie gekomen dat je materialen, blokken, gereedschappen en/of boeken over hebt? Bied ze te ruil of te koop aan op de Marktplaats!

Let op, zorg dat je naam en de verkoopprijs duidelijk vermeld staan op de artikelen die je te koop aanbiedt. NHV bestuursleden zorgen voor de verkoop deze dag.

NHV Hoedenwedstrijd

Tijdens de hoedendag werd de winnaar van de publieksprijs van de Hoedenwedstrijd 2021 bekend gemaakt.

De winnaar is Koos van der Wal. Van harte gefeliciteerd!

Daarnaast werd het thema voor de Hoedenwedstrijd 2022 onthuld!

Vintage met een twist! Voor meer informatie over de Hoedenwedstrijd 2022 klik hier.

De befaamde fotostudio vindt dit jaar niet plaats, wel zal Marcelle de Bruyne gedurende de dag als fotograaf de gebeurtenissen vastleggen.

Kom je ook?

Kom je op de Hoedendag? Meld je dan aan via het inschrijfformulier hier op de NHV website. Wees er op tijd bij als je aan een workshop mee wilt doen, want het aantal plaatsen is beperkt.

Entree

Voor leden is de entree gratis, niet leden betalen € 10. De entree is inclusief koffie en thee en de borrel aan het eind van de middag.

Lunch

Het is mogelijk om een lunch te reserveren, de kosten hiervoor bedragen € 12,50.

Meld vooraf via het aanmeldingsformulier of je hiervan gebruik wilt maken.

Coronatoegangsbewijs

Ook wij ontkomen er niet aan om de Corona regelgeving van de Rijksoverheid in acht te nemen.  Vanaf 25 september is een coronatoegangsbewijs bij evenementen verplicht.  Laat bij binnenkomst je vaccinatie bewijs zien (QR-code van de vaccinatie app of een papieren bewijs) of een recent negatieve testresultaat.

Verder vragen wij om je eigen verantwoordelijkheid te nemen en je te houden aan de algemene basisregels.

We zien je graag bij de volgende NHV Hoedendag in 2022. We hopen je ook dan te mogen begroeten.

Tot dan!