Workshop een prachtige bloem van veren

Door Vladimir Straticue

Hoe goed is uw Spaans? Niet getreurd, deze workshop wordt in het Engels gegeven door een geroemd Lid van de Vereniging van Spaanse Hoedenmakers.

Welkom in de fascinerende wereld van het creëren van adembenemende bloemen met veren! In deze masterclass leer je de kunst en techniek achter het maken van prachtige bloemstukken die de elegantie en schoonheid van veren laten zien. Van levendige pauwenveren tot zachte donzige pluimen, je ontdekt hoe je deze natuurlijke wonderen kunt omzetten in betoverende bloemenmeesterwerken.

De masterclass begint met een introductie tot de verschillende soorten veren die vaak worden gebruikt in de bloemsierkunst, inclusief hun kleuren, texturen en unieke kenmerken. Deelnemers maken kennis met de gereedschappen en materialen die ze nodig hebben voor het proces.

Stap 1: Veren selecteren
Stap 2: De veren voorbereiden
Stap 3: De bloemvorm maken
Stap 4: De bloem in elkaar zetten
Stap 5: Details en accenten toevoegen
Stap 6: Stengel- en bladconstructie
Stap 7: Afwerking

Wie is Vladimir

Hij is begonnen in het atelier van modeontwerper Roberto Diz met het ontwerpen van hoofdtooien en hoeden, is Internationaal docent en heeft meerdere prijzen gewonnen. Zoals voor de beste hoed uitgereikt door "The Hat Magazine", op het "Concours International du Chapeau", gehouden door "Estivales du Chapeau 2017" en voor zijn creaties in internationale modevakwedstrijden zoals de Royal Ascot-wedstrijd "Who want to be a Milli-Naire".

Zijn werk als ontwerper werd ook erkend door het winnen van de "HATalk Diamond Jubielee International Millinery Competition 2012", gewijd aan koningin Elizabeth II van Engeland.

Vladimir wordt geïnspireerd door alles om hem heen. Zijn creaties zijn allemaal handgemaakt, het kleurenpalet is breed, gebaseerd op sinamay-texturen, met veren en kralen. Met zijn bijzondere gevoel voor kleur en het gebruik van edele en hoogwaardige materialen, wordt elk stuk uniek!

Voor meer informatie over Vladimir zie ook zijn website

Zelf meenemen:

• Schaartje
  • Naaigerei
  • Tangetje

Kosten:

De kosten voor deze workshop bedragen € 89,- dit is inclusief materiaal.

Inbegrepen in de prijs:

• Veren
  • Alle materialen voor het maken van de bloem

Taal:

De workshop wordt in het Engels gegeven.

Aantal deelnemers:

Aan de workshop kunnen maximaal 12 personen deelnemen.