Workshop Spiraal decoratie van Lycra

Door Vladimir Straticue

Hoe goed is uw Spaans? Niet getreurd, deze workshop wordt in het Engels gegeven door een geroemd Lid van de Vereniging van Spaanse Hoedenmakers.

Het betreft een zeer exclusieve masterclass over het maken van prachtige haute couture hoeden met behulp van lycra-spiralen. U leert de techniek om met lycra een prachtige spiraal te maken en deze te bevestigen aan een basis. In deze meeslepende workshop leert u het ingewikkelde productieproces dat nodig is voor het creëren van verbluffende, unieke hoofddeksels die het toppunt van stijl en kunstenaarschap weerspiegelen.

Vladimir begeleidt u bij elke stap, van de materiaalkeuze tot het eindresultaat, waardoor u de vaardigheden krijgt om uw eigen adembenemende creaties te maken.

Stap 1: Inleiding tot lycra en hoedenontwerp en lycra-stof begrijpen
Stap 2: Materiaalkeuze
Stap 3: Lycra-spiralen maken
Stap 4: Applicatietechnieken

Wie is Vladimir

Hij is begonnen in het atelier van modeontwerper Roberto Diz met het ontwerpen van hoofdtooien en hoeden, is Internationaal docent en heeft meerdere prijzen gewonnen. Zoals voor de beste hoed uitgereikt door "The Hat Magazine", op het "Concours International du Chapeau", gehouden door "Estivales du Chapeau 2017" en voor zijn creaties in internationale modevakwedstrijden zoals de Royal Ascot-wedstrijd "Who want to be a Milli-Naire".

Zijn werk als ontwerper werd ook erkend door het winnen van de "HATalk Diamond Jubielee International Millinery Competition 2012", gewijd aan koningin Elizabeth II van Engeland.

Vladimir wordt geïnspireerd door alles om hem heen. Zijn creaties zijn allemaal handgemaakt, het kleurenpalet is breed, gebaseerd op sinamay-texturen, met veren en kralen. Met zijn bijzondere gevoel voor kleur en het gebruik van edele en hoogwaardige materialen, wordt elk stuk uniek!

Voor meer informatie over Vladimir zie ook zijn website

Zelf meenemen:

• Basis voor hoed of fascinator
  • Hoedenblok of hoofd
  • Pins
  • Naald en draad
  • Schaar

Kosten:

De kosten voor deze workshop bedragen € 89,- dit is inclusief materiaal.

Inbegrepen in de prijs:

• Materiaal voor het maken van een spiraal
  • Lycra

Taal:

De workshop wordt in het Engels gegeven.

Aantal deelnemers:

Aan de workshop kunnen maximaal 12 personen deelnemen.