NHV Hoedenwedstrijd

Wedstrijdvoorwaarden

• De wedstrijd is open voor iedere hoedenmaker wereldwijd
  • Je aanmelding voor deelname dient voor 1 februari 2020 via het aanmeldformulier op de NHV-website gedaan te zijn.
  • Het is niet mogelijk om het wedstrijdblok te delen met een andere deelnemer aan de wedstrijd.
  • Zodra je het deelnamebedrag betaald en het blok ontvangen hebt, is het niet meer mogelijk om je terug te trekken uit de wedstrijd.
  • Mocht je om enige reden toch achteraf besluiten om niet deel te nemen aan de wedstrijd, dan dient bovenop het deelnamebedrag een extra bedrag van 25 euro betaald te worden zodat de NHV een reeële verkoopprijs van het blok kan doorbetalen aan Van der Broek Hoedenmallen.
  • De (cocktail)hoed of fascinator moet origineel zijn, door jou zelf met de hand gemaakt en aan onze opdracht te voldoen. De hoed mag niet eerder zijn geshowd of grote gelijkenis hebben met eerdere inzendingen.
  • De hoed moet kwalitatief en vakkundig in orde zijn (hoeden vakmanschap).
  • De hoed dient draagbaar, comfortabel en in balans te zijn. In het geval van een damesmodel geschikt voor maat 57 - 58 cm en in het geval van een herenmodel voor maat 59 - 60.
  • De inzendingen worden blind gejureerd. (Naam)labels in, aan of op de hoed zijn dus niet toegestaan en kunnen een reden zijn om de inzending te diskwalificeren.
  • Het naadje van het (entree)band is middenachter. Is dit vanwege het ontwerp niet mogelijk, geef dan met een kruis in een afstekende kleur aan wat middenachter is.
  • Werk kan zonder opgaaf van redenen geweigerd worden.
  • Iedere deelnemer mag maximaal 1 hoed inzenden.
  • De inschrijving is pas geldig na ontvangst van het inschrijfgeld op rekening NL 31 INGB 0009 4386 29 van de Nederlandse Hoeden Vereniging - Den Haag (BIC: INGBNL2A). Graag uiterlijk 1 maart 2020 overmaken.
  • Stuur de volgende informatie zowel per e-mail (wedstrijd@nederlandsehoedenvereniging.nl) als uitgeprint op een A4-tje bij je postpakket naar ons toe:
    1. Een beschrijving van je inspiratiebron (b.v. omschrijving idee, symboliek), de tekst mag maximaal 75 woorden lang zijn
    2. Opgave van de gebruikte materialen
    3. Verkoop prijs (inclusief BTW en verkoopcommissie)
    4. Titel van het werk
    5. Foto van mens met hoed waarop goed te zien is hoe je de hoed het liefst gedragen ziet worden, als referentie bij beschrijving en voorbereidingen (foto’s digitaal, vrij van rechten, in jpg-formaat)
  • De hoed dient uiterlijk 1 augustus 2020 aangeleverd te worden bij de Nederlandse Hoedenvereniging, Jozef Israelsplein 8, 2596 AS Den Haag. Indien de hoed niet tijdig wordt aangeleverd, dan kan hiervan geen foto worden gemaakt en zal de hoed niet worden opgenomen in het aan de wedstrijd verbonden fotoboekje.
  • Voor publicatie in het wedstrijdfotoboek en op de website wordt je hoed gefotografeerd op een model. Het model draagt tijdens de fotoshoot haar haar in een knot en wordt vanaf de voorzijde, of eventueel van schuin opzij gefotografeerd.
  • De gehele hoed moet passen in een stevige doos van maximaal 50 x 50 x 30 cm; verpak en verzend je hoed in een zo klein mogelijke, stevige doos! Hoeden zonder, in een te grote of ondeugdelijke doos worden geweigerd.
  • Pak de buitenkant van de doos waarin je de hoed verzend niet nog een keer extra in met pakpapier e.d., maar gebruik een doos die gewoon met verpakkingstape gesloten kan worden.
  • Voeg t.b.v. de retourzending van de hoed bij je pakket altijd:
    - een pakketzegel voor het terugsturen van je hoed (geen frankeerstrook met datum)
    - een etiket of label met daarop het adres waarop je de hoed retour wenst te ontvangen
  • Natuurlijk zullen wij uiterste zorg besteden aan je hoed, maar voor de goede orde delen wij je mee dat deelname voor eigen risico is.