NHV Hoedenwedstrijd 2019

Thema 'City Styles'

Welkom bij de 14e editie van de NHV Internationale Hoedenwedstrijd 'City Styles'! Voor de wedstrijd 2019 werd er gevraagd om een (cocktail)hoed of fascinator te ontwerpen bij één van de drie voorgeselecteerde stadse outfits. Elke outfit is verbonden met een toonaangevende modestad, namelijk Parijs, Milaan en Londen.

De damesoutfit Paris straalt de elegantie uit van de stad. Het is een zwart jurkje, waar parels in zijn verwerkt. Met de vele accessoires flaneer je très chic door Parijs van het ene naar het andere modehuis.

Outfit Milano is ook een damesoutfit. Het druk gebloemde groene broekpak is gemaakt van een Jacquardstof. Een outfit om als een donna di moda in de winkelstraten van Milaan te gezien te worden.

London zorgt voor een nieuw tintje in de wedstrijd. Het is een mannenoutfit waar Savile Row jaloers op is. Met het fluwelen colbertjasje en de wollen ruiten mantel ben je dressed for succes in Londen.

Jury

De juryleden van 2019 waren: Irene van Vugt (hoedenonwerpster en hoedenmaker), Catherine Morse-Brown (werkzaam bij Guy Morse-Brown Hat Blocks), Een directielid van Jansen-Noy te Sevenum & Eveline van Dael (studente aan het St. Lucas college Boxtel).

Publieksprijs

Nadat de jury haar oordeel uit had gebracht, was het de beurt van het publiek om mee te beslissen wat de mooist gemaakte creatie van deze wedstrijd was. De wedstrijdhoeden waren vanaf 1 juni 2019 te bezichtigen in een openingsshow by modehuis Jansen-Noy in Sevenum waar bezoekers ter plekke een stem konden uitbrengen op hun favoriete model.

Locatie expositie

Modehuis Jansen-Noy
Pastoor Vullinghsplein 20
5975 DJ Sevenum

www.jansen-noy.nl

Bekijk eerdere inzendingen

Nieuwsgierig naar de creaties van alle deelnemende ontwerpers? Bekijk alle inzendingen van de afgelopen jaren in de fotogalerie.