Nieuwsberichten

WEAR A HAT DAY

26 MAART 2021

PUBLIEKSPRIJS 2020

Download hier het protocol en de deurposter die in samenwerking met de Branchevereniging Mode Ambachten is opgesteld om je bezoekers te laten weten dat bij je bedrijf/atelier goed is nagedacht over Samen veilig weer aan het werk.

Vrijdag vrijdag 26 maart vindt Wear a Hat Day plaats. Dit is een jaarlijkse actie om geld in te zamelen voor onderzoek naar hersentumoren. Hersentumoren kunnen mensen op elke leeftijd treffen en zijn vaak dodelijk. Zij zijn zelfs de dodelijkste vorm van kanker bij kinderen en volwassenen onder de 40 jaar oud. Britse hoedenmakers zetten zich al sinds jaren in voor dit goede doel, onder andere door de verkoop van een hiervoor speciaal ontworpen broche. Dit is een actie die wij als NHV graag ondersteunen. Het bestuur heeft daarom besloten om dit jaar een (bescheiden) donatie te doen aan Brain Tumour Research, de organisatie achter deze actie.

Ook dit jaar kon iedereen weer na de openingsshow van de NHV Hoedenwedstrijd  'Hemelse Hoeden' een stem uitbrengen op zijn of haar favoriete hoed.

Na telling van de stemmen bleek Wies Mauduit met haar ontwerp 'Sous le ciel de Paris' in totaal de meeste punten behaald te hebben waarmee ze de Publieksprijs 2020 heeft gewonnen. De prijs die bij deze overwinning hoort, wordt tijdens de NHV Hoedenshow op 5 juni 2021 in het CODA Museum te Apeldoorn worden uitgereikt.